Veelgestelde vragen
CUBZZ is een merk/kwaliteitslabel van allerhande producten en diensten voor consumenten en bedrijven waarmee de koper een waardevol goed doel voor kinderen steunt.
- Via de aankoop van een CUBZZ-product/-dienst steun je een bestaand goed doel voor kinderen. CUBZZ geeft de opbrengst weg (Tot 20% van de aankoopprijs).
- CUBZZ producten/-diensten kosten niet meer dan gemiddelde vergelijkbare producten op de markt.
- Altijd TOP-kwaliteit
Elk kind krijgt de kansen er iets heel moois van te maken.
Op basis van de alledaagse consumptie van ons allemaal, bouwt CUBZZ een hefboom om efficiënte en impactvolle bestaande goede doelen voor kinderen op een structurele manier meer slagkracht te geven.
CUBZZ is opgericht om de wereld van fondsenwerving om te gooien en op te schalen. De nood aan middelen om maatschappij-bouwende initiatieven te ondersteunen is GIGANTISCH en kan onmogelijk enkel op basis van ‘charity’ voldaan worden. CUBZZ creëert daarom een nieuw systeem op basis van de alledaagse consumptie van miljoenen mensen en bedrijven, om structureel veel meer middelen te genereren. Verder wil CUBZZ bestaande goede doelen helpen hun impactmeting scherp te stellen en hun efficiëntie op te drijven. Mogelijk kan zo de impact met de bestaande middelen reeds opgetrokken worden.
CUBZZ is opgericht door Wouter Cauwenbergh, een papa van drie, die er rotsvast in gelooft dat we alle problemen in onze samenleving kunnen aanpakken als we iedereen kunnen overtuigen z’n duit in het zakje te doen. Dat kan indien we de bijdrage moeiteloos maken en indien elke bijdrager altijd de impact van z’n bijdrage ervaart.
Net als een ander bedrijf, maakt CUBZZ winst. Alleen wordt die winst integraal geïnvesteerd in onze samenleving en gaat die dus niet naar de eigenaars. Verder geeft CUBZZ geen geld aan marketing. Voor CUBZZ is de beste marketing, gewoon doen wat we beloven. Dan zullen mensen het geleidelijk aan wel aan elkaar doorvertellen. Dat duurt alleen veel langer, maar betekent dus wel dat we ons geld kunnen steken in doen wat we beloven. In de CUBZZ-missie.
Momenteel doet CUBZZ steeds zelf een screening van de goede doelen die we steunen. Gelukkig hebben deze goede doelen nu reeds heldere jaarrapporten, doen ze aan maatschappelijke impactmeting en kunnen ze helder voorleggen wat ze met hun geld doen. Op termijn willen we dat allemaal automatiseren en gaan we ook samenwerken met mensen die daar veel meer kennis van hebben. In ieder geval zal een cruciale pijler in het succes van CUBZZ steeds zijn dat we jou, de consument ten alle tijden kunnen aantonen wat er gebeurt met het geld van jouw aankoop.
Ja, dat kan op … Weet dat we het geld dat we op die manier ontvangen, gebruiken om ons systeem te bouwen, de website te onderhouden, en aan onze wettelijke & fiscale verplichtingen te voldoen.
Ja dat kan. Het meeste werk dat moet gebeuren, om CUBZZ verder uit te bouwen, gebeurt onbezoldigd. Helaas is het gevolg dat sommige dingen langer duren dan nodig. We kunnen altijd helpende handen gebruiken om onze sociale media te beheren, filmpjes te maken, bedrijven te overtuigen mee te doen, consumenten te overtuigen voor CUBZZ producten te kiezen, bijkomende leveranciers te vinden om het assortiment uit te breiden, …
Neem contact op cubzz@cubzz.be en we bekijken het samen.
Als persoon geeft het je dagelijks het gelukzalige gevoel om als mens iets te betekenen wat écht telt. Je betekent iets voor je omgeving, voor onze samenleving.
Als bedrijf word je lid van een groeiend netwerk van ‘purpose-driven’ businesses. Dit zijn bedrijven die ook een andere rol willen spelen in de samenleving dan enkel geld genereren voor de aandeelhouders. Bedrijven die aanvoelen dat winst maken een gevolg is, geen doel op zich. Naarmate de mensen in onze samenleving steeds bewuster in het leven staan, zullen de bedrijven die in de toekomst succesvol zijn, die bedrijven zijn die een ‘purpose’, een ‘why’ hebben, die verder gaat dan louter winst maken, want dát is voor de consument nog nooit de reden geweest waarom ze kozen voor een bepaald product van een bepaald bedrijf.
Contacteer ons op cubzz@cubzz.be.
Dit moeten we niet willen hoor! Contacteer ons op cubzz@cubzz.be. We’ll fix it.
Alle producten in de impact-store zijn ook beschikbaar voor bedrijven. Contacteer ons voor aankoopbedragen vanaf 500€, want dan kunnen we wellicht de prijs wat voor je verlagen.
Op geregelde momenten van het jaar bieden we ook geschenkpakketten aan voor bedrijven: sinterklaas, eindejaar, … Dat doen we soms zelf, soms ook via onze partners. Dat ontdek je dan op onze website en in onze socials.
Via onze partners worden ook diensten aangeboden voor bedrijven. Freelancers, marketing, agentschappen, … Ontdek ze binnenkort allemaal op www.CUBZZ.be.
Je kiest een product, je kiest de duur, de frequentie van levering. Je betaalt meteen voor een jaar en krijgt daardoor 10% korting. Je wordt geheel ontzorgd. CUBZZ zorgt automatisch voor de gewenste levering. Contacteer ons op cubzz@cubzz.be, en we regelen het voor je.
Omdat een product of dienst ook een kost heeft. Grondstoffen moeten gemaakt en aangeleverd worden, producten moeten geproduceerd worden, opslag en transport, boekhouding, website, belastingen moeten worden betaald, … Tussen 10% en 20% van de prijs die je als consument is winst. Die kunnen we dus webschenken aan goede doelen voor kinderen.
Jij krijgt elke dag TOP-kwaliteit aan een gewone prijs, en tegelijk verander jij de wereld met elke Euro die je uitgeeft. Dat geeft je dagelijks het onbeschrijfelijke gevoel van iets goed te doen. Elke dag opnieuw, en opnieuw, en opnieuw, …
CUBZZ is een jong initiatief en moet groeien op eigen kracht. We hebben geen grote investeerders of business-angels die er geld insteken om dus op korte termijn een hefboom te creëren. We willen steeds meer producenten van goederen en diensten overtuigen om eraan mee te doen. Op die manier zal het aanbod steeds verder uitbreiden.
Alle CUBZZ-producten/ -diensten worden gemaakt door gevestigde bedrijven. Zo wordt de kwaliteit gegarandeerd. Deze bedrijven kiezen ervoor mee te bouwen aan die CUBZZ-droom en leveren hun producten & diensten aan zonder winst. Zo wordt ook de gewone CUBZZ-prijs gegarandeerd. Tenslotte gaan de meeste producten en diensten die via CUBZZ worden aangeboden, ook op andere vlakken de extra mile. Dat kan zijn op ecologisch, gezondheids, nutritioneel of maatschappelijk vlak. In de online CUBZZ impact-store, ontdek je de extra’s ivm elk product.
CUBZZ kan 10%, 15% of 20% wegschenken van de prijs die jij er als consument voor betaalt.
Je kiest een product, je kiest de duur, de frequentie van levering. Je betaalt meteen voor een jaar en krijgt daardoor 10% korting. Je wordt geheel ontzorgd. CUBZZ zorgt automatisch voor de gewenste levering. Contacteer ons op cubzz@cubzz.be, en we regelen het voor je.
Bij CUBZZ moet het gaat om het helpen van kinderen. Goede doelen moeten geregistreerd & erkend zijn als goed doel. Goede doelen moeten hun impact kunnen aantonen én meten. Goede doelen moeten kunnen aantonen dat ze op een efficiënte manier met hun middelen omgaan. Impact en efficiëntie worden zowel kwantitatief als kwalitatief bekeken.
Omdat CUBZZ is opgericht om elk kind de kansen te geven er iets moois van te maken.
CUBZZ steunt goede doelen in binnen- en buitenland.
Jij kiest als consument zélf welk goed doel de winst krijgt van jouw aankoop. In bestelling van CUBZZ-producten of -diensten selecteer je uit de lijst het goede doel naar keuze.
Omdat CUBZZ nog klein is en de beschikbare middelen doelgericht wil inzetten. Verder ook omdat nog niet alle goede doelen aan de criteria voldoen én CUBZZ niet de mankracht heeft om een goede screening te doen van elk goed doel. Het moet dus geleidelijk aan groeien.
CUBZZ wil ook kleinere goede doelen nu reeds de kans geven om te genieten van middelen die door CUBZZ worden ingezameld, onder voorwaarde dat ze zelf een deel van de organisatie & communicatie binnen hun eigen netwerk voor hun rekening nemen. Indien jouw goed doel hierin interesse heeft, neem dan ajb contact op cubzz@cubzz.be, en dan bekijken we het samen verder.
Contacteer ons op cubzz@cubzz.be.
Ja zeker, contacteer ons op cubzz@cubzz.be.
Ja zeker, contacteer ons op cubzz@cubzz.be.
Ja zeker, contacteer ons op cubzz@cubzz.be.
Ja zeker, contacteer ons op cubzz@cubzz.be.
- Je moet kunnen aantonen dat je consumentenprijs niet hoger is dan de norm
- Je moet bereid zijn 10%, 15%, 20% van je consumentenprijs af te staan aan kids charity
- Je moet kunnen aantonen dat je producten/diensten ook op andere vlakken de extra mile gaan. (maatschappelijk, gezondheid, nutritioneel, ecologisch, …)
10%, 15%, 20% van de consumentenprijs + een kleine handling fee afhankelijk van de mate waarin je zelf de logistiek doet, of CUBZZ dit voor je regelt.