Veelgestelde vragen

CUBZZ is een merk/kwaliteitslabel van allerhande producten en diensten voor consumenten en bedrijven waarmee de koper een waardevol goed doel voor kinderen steunt.

  • Via de aankoop van een CUBZZ-product/-dienst steun je een bestaand goed doel voor kinderen. CUBZZ geeft de opbrengst weg (Tot 20% van de aankoopprijs).
  • CUBZZ producten/-diensten kosten niet meer dan gemiddelde vergelijkbare producten op de markt.
  • Altijd TOP-kwaliteit

Elk kind krijgt de kansen er iets heel moois van te maken.

Op basis van de alledaagse consumptie van ons allemaal, bouwt CUBZZ een hefboom om efficiënte en impactvolle bestaande goede doelen voor kinderen op een structurele manier meer slagkracht te geven.

CUBZZ is opgericht om de wereld van fondsenwerving om te gooien en op te schalen. De nood aan middelen om maatschappij-bouwende initiatieven te ondersteunen is GIGANTISCH en kan onmogelijk enkel op basis van ‘charity’ voldaan worden. CUBZZ creëert daarom een nieuw systeem op basis van de alledaagse consumptie van miljoenen mensen en bedrijven, om structureel veel meer middelen te genereren. Verder wil CUBZZ bestaande goede doelen helpen hun impactmeting scherp te stellen en hun efficiëntie op te drijven. Mogelijk kan zo de impact met  de bestaande middelen reeds opgetrokken worden.

CUBZZ is opgericht door Wouter Cauwenbergh, een papa van drie, die er rotsvast in gelooft dat we alle problemen in onze samenleving kunnen aanpakken als we iedereen kunnen overtuigen z’n duit in het zakje te doen. Dat kan indien we de bijdrage moeiteloos maken en indien elke bijdrager altijd de impact van z’n bijdrage ervaart.

Net als een ander bedrijf, maakt CUBZZ winst. Alleen wordt die winst integraal geïnvesteerd in onze samenleving en gaat die dus niet naar de eigenaars. Verder geeft CUBZZ geen geld aan marketing. Voor CUBZZ is de beste marketing, gewoon doen wat we beloven. Dan zullen mensen het geleidelijk aan wel aan elkaar doorvertellen. Dat duurt alleen veel langer, maar betekent dus wel dat we ons geld kunnen steken in doen wat we beloven. In de CUBZZ-missie. 

Momenteel doet CUBZZ steeds zelf een screening van de goede doelen die we steunen. Gelukkig hebben deze goede doelen nu reeds heldere jaarrapporten, doen ze aan maatschappelijke impactmeting en kunnen ze helder voorleggen wat ze met hun geld doen. Op termijn willen we dat allemaal automatiseren en gaan we ook samenwerken met mensen die daar veel meer kennis van hebben. In ieder geval zal een cruciale pijler in het succes van CUBZZ steeds zijn dat we jou, de consument ten alle tijden kunnen aantonen wat er gebeurt met het geld van jouw aankoop.

Ja, dat kan op … Weet dat we het geld dat we op die manier ontvangen, gebruiken om ons systeem te bouwen, de website te onderhouden, en aan onze wettelijke & fiscale verplichtingen te voldoen.

Ja dat kan. Het meeste werk dat moet gebeuren, om CUBZZ verder uit te bouwen, gebeurt onbezoldigd. Helaas is het gevolg dat sommige dingen langer duren dan nodig. We kunnen altijd helpende handen gebruiken om onze sociale media te beheren, filmpjes te maken, bedrijven te overtuigen mee te doen, consumenten te overtuigen voor CUBZZ producten te kiezen, bijkomende leveranciers te vinden om het assortiment uit te breiden, …

Neem contact op cubzz@cubzz.be en we bekijken het samen.

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Voornaam *
Naam *
E-mail *